zondag 14 januari 2018

Rust en Reuring

Inleiding door onze lijsttrekker: Odile Rasch

Mijn wieg stond in Schoorl en ik ging van jongs af aan naar de Vrije School in Bergen. Een plek waar heel veel ruimte is om te zijn wie je bent, om je te ontwikkelen in de volle breedte. Ik fietste altijd naar school, door de polder als het windstil was en langs de duinen als het waaide. Dat doe ik nog steeds en elke dag voel ik me toerist in ons eigen gebied. Al die prachtige plekjes, doorkijkjes, wolkenluchten. Een ijsvogeltje over het water. Die grote stolpen en gezellige dorpen. Nu stappen ook mijn kinderen elke dag op de fiets naar hun middelbare school en gaan dezelfde weg als ik deed.

Als geen ander begrijp ik waarom we hier wonen en onze kinderen hier later ook een huis gunnen. En ik begrijp onze vele bezoekers ook heel goed. Dat ze hier graag komen voor de frisse lucht en de ruimte. Om bij te komen en energie op te doen. D66 wil de aankomende vier jaar samen met inwoners, ondernemers en organisaties zorgen dat we de natuur en de historie koesteren en tegelijkertijd, waar nodig, op duurzame wijze ruimte geven aan gewenste veranderingen. Zodat er woonruimte genoeg is voor iedereen en onze bezoekers gastvrij en eigentijds ontvangen worden.

De afgelopen zes jaar hebben we als D66 laten zien dat we weten van doorpakken. Dat we afspraken maken en die nakomen. Dat we moeilijke beslissingen niet uit de weg gaan. Zoals bij het plan voor het centrum van Bergen, de fusie van de voetbalclubs in Bergen en Egmond en de keuze voor de bouw van een nieuwe duurzame sporthal in Egmond aan Zee. Projecten die de aankomende jaren gerealiseerd gaan worden.

De aankomende jaren kunt u er weer op rekenen dat we onze beloftes nakomen. Samen met u gaan we consequent door met het zoeken van de balans tussen rust en reuring zodat we trots zijn en blijven op al het goeds wat onze gemeente te bieden heeft.

Namens Campagneteam
Odile Rasch