Fractie

Nieuwe raadsperiode en de nieuw benoemde Fractie en burgercommissieleden van de fractie D66 Bergen zijn:

Fractieleider: Marcel Halff  (Egmond aan den Hoef, 1962) is sinds 1980  met veel genoegen woonachtig in Egmond aan de Hoef. Na 27 jaar werkzaam te zijn geweest bij de Hoogovens/Tata Steel was hij de laatste 10 jaar verantwoordelijk voor het verbeteren van diverse werkprocessen en het ontwerpen van slimme software voor de zorgsector. Marcel was wethouder in de toenmalige gemeente Egmond en hij kandideert nu voor de 8e maal voor D66. De 24 jaar ervaring in de politiek van Bergen, die hij meebrengt, is voor de fractie een onuitputtelijke ervaringsbron waar zij graag en optimaal gebruik van maakt.

Raadslid: Alexandra Otto – van der Ende (Bergen, 1971) heeft na een opleiding tot facilitair manager en sociologe diverse leidinggevende en beleidsmatige functies bekleed voor commerciële organisaties en in de zorg. Om haar droom, een eigen hotel in het buitenland, te realiseren, is zij met haar gezin naar Mozambique vertrokken. Na terugkomst in Nederland hebben zij en haar man bewust gekozen voor Bergen als nieuwe woonlocatie. Beiden kwamen zij uit/van nabij deze prachtige gemeente. Alexandra heeft zich direct aangemeld als ondersteuner van de D66 fractie en is sinds 2012 burgercommissielid. Daarnaast is zij werkzaam voor een grote zorgorganisatie in Amsterdam. In Mozambique doet zij nog diverse ontwikkelingsprojecten voor de naast het hotel gelegen community . Alexandra heeft zich de afgelopen tijd intensief bezig gehouden met het sociale domein binnen de gemeente en zij zal zich hier deze raadsperiode weer volop voor inzetten.

Burgercommissielid: Sabina van der Veen (Bergen, 1970) heeft als kinderfysiotherapeute de veranderingen in de zorg jarenlang van dichtbij meegemaakt. Na de afronding van een Master of Public Health adviseert zij nu zorg- en welzijnsorganisaties en gemeentes over de transities in zorg en op het gebied van welzijn. Met haar werkervaringen in binnen- en buitenland heeft ze een brede kijk op de zorg ontwikkeld. Haar interesse concentreert zich op vraagstukken rond de veranderende vraag naar zorg en de maatschappelijk impact van het gebruik van technologie in de zorg. Zij zet zich al enige jaren in voor de landelijke themagroep Zorg en Welzijn van D66. Bij de vraagstukken binnen het Sociaal Domein zullen we als fractie zeker veel baat hebben van deze expertise. Zij heeft 3 kinderen en wil er graag aan bijdragen dat ook jongeren een goede toekomst in deze gemeente kunnen hebben.

Burgercommissielid: Peter de Lange (Egmond Binnen, 1972) Heeft na ervaring te hebben opgedaan binnen de politie, gewerkt als sociaal rechercheur en nu als adviseur binnen de VNG op het gebied van Handhaving. Peter is reeds sinds 2014 burgercommissielid en adviseert de fractie naast handhaving, ook op het gebied van het Sociaal Domein en Veiligheid.

Burgercommissielid:  Diederik Apotheker (Bergen, 1982) Ondersteunt sinds april 2019 de fractie als burgercommissie lid. Diederik is werkzaam  op het gebied van Duurzame Energie en adviseert de fractie ook hieromtrent, naast andere onderwerpen zoals onderwijs, duurzaamheid en bestemmingsplannen.

Laatst gewijzigd op 6 mei 2019