De benoemde Fractie en burgercommissieleden van de fractie D66 Bergen zijn:

Fractieleider: Alexandra Otto – van der Ende (Schoorl, 1971) heeft na een opleiding tot facilitair manager en sociologie diverse leidinggevende en beleidsmatige functies bekleed voor commerciële organisaties, in de zorg en het onderwijs. Om haar droom, een eigen hotel in het buitenland, te realiseren, is zij met haar gezin naar Mozambique vertrokken. Na terugkomst in Nederland hebben zij en haar man bewust gekozen voor Bergen als nieuwe woonlocatie en actief D66 lid. Beiden kwamen zij uit/van nabij deze prachtige gemeente. Zij werkzaam is werkzaam als hoofd bedrijvoering en docent maatschappijleer op een middelbare school in Amsterdam. In Mozambique doet zij nog diverse ontwikkelingsprojecten. Alexandra heeft zich de afgelopen tijd intensief bezig gehouden met de financiën en het sociale domein binnen de gemeente en heeft ondertussen een overstap gemaakt naar de ruimtelijke ordening.

Raadslid: Sinds begin april 2020 is Jan Snijder  (Egmond aan Zee, 1951) weer terug als Raadslid. Na een jarenlange carrière binnen de politie, waar hij zich met name zeer verdienstelijk heeft gemaakt als oprichter van het Roze in Blauw netwerk. Ook is hij voorzitter geweest van de dorpsvereniging in Egmond aan Zee en heeft zich voor D66 Bergen 1 periode als raadslid en 1 als fractievoorzitter ingezet. Jan zal zich wederom inzetten op het gebied van de inrichting van onze mooie kernen.

Burgercommissielid: Peter de Lange (Egmond Binnen, 1962) Heeft na ervaring te hebben opgedaan binnen de politie, gewerkt als sociaal rechercheur en nu als adviseur binnen de VNG op het gebied van Handhaving en het sociaal domein. Daarnaast is hij opleider van vele BOA’s, die ook dankbaar gebruik maken van zijn kennis. is reeds sinds 2014 burgercommissielid en adviseert de fractie naast handhaving, ook op het gebied van het Sociaal Domein en Veiligheid.

Burgercommissielid: Klaas van der Kaaij (Bergen, 1962) Na jarenlang CEO te zijn geweest voor diverse koffiehandelsorganisaties, is Klaas weer terug in het dorp waar hij ooit geboren is. Nu heeft hij tijd gevonden om naast zijn voorzitterschap van de Rotary Alkmaar-Bergen, om onze D66 fractie te ondersteunen met de inzet voor het klimaat en behoud van ons mooie polder landschap.

Burgercommissielid: Machiel Pouw (Bergen, 1977) is sinds april 2021 ons nieuwe burgercommissie lid. Op dit moment werkzaam als coordinator bij het Rode Kruis Nederland, maar daarvoor bij Save the Children in Oost Afrika, waar hij ook mede eigenaar was van een organisatie van lodges in Kenya. Voor hij naar Afrika vertrok was hij werkzaam bij diverse Jeugdzorg organisatie, waar hij zich ook de komende tijd in Bergen op zal richten.

Burgercommissielid : Anita van der Stap (Schoorl, 1967) is sinds oktober 2021 ons nieuwe burgercommissie lid. Op dit moment werkzaam als zelfstandig onderzoeker voor non-profit organisaties. Oorspronkelijk opgeleid als politicologe en werkzaam geweest voor diverse onderzoeks- en communicatieorganisaties.

En we zijn dringend op zoek naar hulp! Dus heb je ambities en wil je graag bijdragen aan het verbeteren van de dienstverlening en woonomgeving van de gemeente Bergen, neem contact met ons op!

Laatst gewijzigd op 16 november 2021