De benoemde Fractie en burgercommissieleden van de fractie D66 Bergen zijn:

Fractieleider: Alexandra Otto – van der Ende (Schoorl, 1971) heeft na een opleiding tot facilitair manager en sociologie diverse leidinggevende en beleidsmatige functies bekleed voor commerciële organisaties, in de zorg en het onderwijs. Om haar droom, een eigen hotel in het buitenland, te realiseren, is zij met haar gezin naar Mozambique vertrokken. Na terugkomst in Nederland hebben zij en haar man bewust gekozen voor Bergen als nieuwe woonlocatie. Beiden kwamen zij uit/van nabij deze prachtige gemeente. Alexandra heeft zich direct aangemeld als ondersteuner van de D66 fractie en is sinds 2012 burgercommissielid. Daarnaast is zij werkzaam voor een school in het voorgezet onderwijs in Amsterdam en is zij docent Maatschappijleer. In Mozambique doet zij nog diverse ontwikkelingsprojecten. Alexandra heeft zich de afgelopen tijd intensief bezig gehouden met de financiën en het sociale domein binnen de gemeente en zij zal zich hier deze raadsperiode weer volop voor inzetten.

Raadslid: Sinds begin april 2020 is Jan Snijder  (Egmond aan Zee, 1952) weer terug als Raadslid. Na een jarenlange carrière binnen de politie, waar hij zich met name zeer verdienstelijk heeft gemaakt als oprichter van het Roze in Blauw netwerk. Ook is hij voorzitter geweest van de dorpsvereniging in Egmond aan Zee en heeft zich voor D66 Bergen 1 periode als raadslid en 1 als fractievoorzitter ingezet. Jan zal zich wederom inzetten op het gebied van de inrichting van onze mooie kernen.

Burgercommissielid: Peter de Lange (Egmond Binnen, 1972) Heeft na ervaring te hebben opgedaan binnen de politie, gewerkt als sociaal rechercheur en nu als adviseur binnen de VNG op het gebied van Handhaving en het sociaal domein. Daarnaast is hij opleider van vele BOA’s, die ook dankbaar gebruik maken van zijn kennis. is reeds sinds 2014 burgercommissielid en adviseert de fractie naast handhaving, ook op het gebied van het Sociaal Domein en Veiligheid.

Burgercommissielid: Klaas van der Kaaij (Bergen, 1962) Na jarenlang CEO te zijn geweest voor diverse koffiehandelsorganisaties, is Klaas weer terug in het dorp waar hij ooit geboren is. Nu heeft hij tijd gevonden om naast zijn voorzitterschap van de Rotary Alkmaar-Bergen, om onze D66 fractie te ondersteunen met de inzet voor het klimaat en behoud van ons mooie landschap.

Burgercommissielid: Machiel Pouw (Bergen, 1972) is sinds april ons nieuwe burgercommissie lid. Op dit moment werkzaam als coordinator bij het Rode Kruis Nederland, maar daarvoor bij Save the Children in Oost Afrika, waar hij ook mede eigenaar was van een organisatie van lodges in Kenya. Voor hij naar Afrika vertrok was hij werkzaam bij diverse Jeugdzorg organisatie, waar hij zich ook de komende tijd in Bergen op zal richten.

Fractie ondersteuner: Richard Greve (Bergen, 1969) is sinds maart onze fractie ondersteuner. Op dit moment is hij nog te druk als hoofd HR bij de NS om ons full-time te ondersteunen als burgercommissielid, maar heeft wel plannen om dit volgend jaar te doen. Als hoofd HR heeft hij bij verschillende commerciële organisaties gewerkt en wil deze commerciële ervaring graag inzetten ten behoeve van de ondernemingen en en organisatie van de gemeente Bergen.

En we zijn dringend op zoek naar hulp! Dus heb je ambities en wil je graag bijdragen aan het verbeteren van de dienstverlening en woonomgeving van de gemeente Bergen, neem contact met ons op!

Laatst gewijzigd op 18 april 2021